Przybliżenie do celów związanych z nauką

wiedza_umiejetnosci_naukowe

Przybliżenie do celów związanych z nauką

  1. Dziecko wykazuje zainteresowanie, ciekawość i zapał do poznawania świata wokół niego.
  2. Dziecko okazuje wytrwałość w uczeniu się i odkrywaniu.
  3. Dziecko uczy się używać słów do opisywania swoich myśli i czynności.
Dziecko wykazuje zainteresowanie, ciekawość i zapał do poznawania świata wokół niego

[box style=”rounded”](0-1 r. ż.) Poznaje ludzi i przedmioty za pomocą wszystkich zmysłów oraz różnych działań.[/box]

[box style=”rounded”](1-2 r. ż.) Zapamiętuje gdzie może znaleźć ulubione zabawki lub książki, jeśli zawsze są trzymane w tym samym miejscu. Aktywnie bada interakcję z innymi ludźmi, różnymi materiałami w otaczającym go środowisku i jego własne zmieniające się możliwości fizyczne.[/box]

[box style=”rounded”](2-3 r. ż.) Obejmuje to bycie elastycznym przy próbach rozwiązania różnych problemów; świadomość zmian; aktywne poszukiwanie; zadawanie pytań; i początek zabaw symbolicznych.[/box]

Dziecko okazuje wytrwałość w uczeniu się i odkrywaniu

[box style=”rounded”] (0-1 r. ż.) Obejmuje to regulację i przedłużanie uwagi przy wsparciu osoby dorosłej.[/box]

[box style=”rounded”](1-2 r. ż.) Obejmuje to utrzymywanie zainteresowania, interakcji lub badania otoczenia podczas godzin czuwania. Podczas siedzenia na kolanach osoby dorosłej może to być np. wsłuchiwanie się w tekst prostej książki.[/box]

[box style=”rounded”](2-3 r. ż.) Obejmuje to utrzymywanie uwagi na tyle długo, aby zakończyć wykonywaną czynność, która go interesuje, np. ułożenie prostych puzzli, wysłuchanie całej historii, budowanie prostych struktur z klocków, spędzanie czasu przy stole na zabawie z plasteliną, prostych zabawach symbolicznych.[/box]

Dziecko uczy się używać słów do opisywania swoich myśli i czynności

[box style=”rounded”](0-1 r. ż.) Obejmuje to konieczności nieustającej, wartościowej relacji z dorosłymi, którzy zapewniają bogate środowisko językowe.[/box]

[box style=”rounded”](1-2 r. ż.) Obejmuje to naukę nazw przedmiotów i czynności z zaangażowanym dorosłym i rozpoczęcie nazywania niektórych przedmiotów i czynności, które właśnie wykonuje.[/box]

[box style=”rounded”](2-3 r. ż.) Odnosi się to do użycia języka w celu prośby o pomoc, do komunikowania się w czasie gier i zabaw i rozmawiania z innymi osobami na temat tego co właśnie robią.[/box]

Przeczytaj również:

Właściwy rozwój motoryczny niemowląt i małych dzieci
Społeczny i emocjonalny rozwój niemowląt i małych dzieci
Umiejętności związane z językiem
Poznanie i wiedza ogólna

Trackbacks and pingbacks

No trackback or pingback available for this article.

Leave a Reply