Właściwy rozwój motoryczny niemowląt i małych dzieci

rozwój fizyczny i motoryczny niemowlaka

Właściwy rozwój motoryczny niemowląt i małych dzieci oraz dobre samopoczucie fizyczne

  1. Dziecko rozwija kontrolę dużych mięśni potrzebnych do ruchu, nawigacji i równowagi.
  2. Dziecko rozwija kontrolę małych mięśni potrzebnych do manipulacji i eksploracji.
  3. Dziecko uczy się i zaczyna okazywać nawyki pro zdrowotne i związane z bezpieczeństwem.
Dziecko rozwija kontrolę dużych mięśni potrzebnych do ruchu, nawigacji i równowagi

[box style=”rounded”](0-1 r. ż.) Obejmuje to podniesienie głowy i ciała wbrew grawitacji; balansowanie podczas siedzenia i czworakowania; przetaczanie się, wspinanie, przemieszczanie z miejsca na miejsce. [/box]

[box style=”rounded”](1-2 r. ż.) Obejmuje to poruszanie się na różne sposoby, np. chodzenie, wspinanie i przenoszenie z jednej pozycji do drugiej z zachowaniem równowagi i koordynacji ruchów ciała. [/box]

[box style=”rounded”](2-3 r. ż.) Obejmuje to ruchy z większą pewnością siebie i celową koordynację ruchów ciała.[/box]

Dziecko rozwija kontrolę małych mięśni potrzebnych do manipulacji i eksploracji

[box style=”rounded”] (0-1 r. ż.) Obejmuje to potrząsanie przedmiotami, sięganie, chwytanie, trzymanie, przekładanie przedmiotów z ręki do ręki, podnoszenie i uwalnianie przedmiotów.[/box]

[box style=”rounded”](1-2 r. ż.) Obejmuje to używanie rąk do zabawy zabawkami i narzędziami oraz koordynację ruchów rąk i ciała. [/box]

[box style=”rounded”](2-3 r. ż.) Obejmuje to używanie narzędzi do pisania; budowanie z klocków, mycie zębów ( z pomocą dorosłych); ubieranie lalek, składanie puzzli czteroelementowych.[/box]

Dziecko uczy się i zaczyna okazywać nawyki pro zdrowotne i związane z bezpieczeństwem

[box style=”rounded”](0-1 r. ż.)Całkowita odpowiedzialność spoczywa na rodzicach i innych dorosłych.[/box]

[box style=”rounded”](1-2 r. ż.) Może to obejmować mycie rąk przed i po jedzeniu oraz szczotkowanie zębów, picie z otwartego kubka, próbowanie nowych pokarmów.[/box]

[box style=”rounded”](2-3 r. ż.) Obejmuje to ubieranie i rozbieranie się, mycie zębów, samodzielne mycie rąk, używanie chusteczek do wycierania nosa, nauka korzystania z toalety, wybieranie rodzaju posiłku w przypadku oferowania kilku do wyboru. [/box]

Przeczytaj również:

Społeczny i emocjonalny rozwój niemowląt i małych dzieci
Przybliżenie do celów związanych z nauką
Umiejętności związane z językiem
Poznanie i wiedza ogólna

Trackbacks and pingbacks

No trackback or pingback available for this article.

Leave a Reply